Friday, June 13, 2008

Tweak Torrent..

Kali ni aku Show Jugak la camne nak tweak torrent..
sebenonya malas nak taip..panjang sangat..
tapi asik kena ungkit je...
huhuhu..
ok like this..
yang kat bawah ni nak tweak Utorrent Full speed..
korang ikut je ee..
pelan²..jangan laju²
(ni kepada org yang dah ada utorrent..yang takder tu download la)

1. Hide/Show utorrent --> option ---> Preferences ---> connection(dalam port tu masukkan "45682" )

pastu kat Bandtwith limiting masukkan ni :: Upload '65' dan download '0'

2. then..

*Pergi klik "Bittorent" ----> Number of connection ada tiga kotak isi kan dari ATas '1890' '2329' '14'

*then ticks "Use additional upload slot if upload speed <90%> outgoing --> "enabled"

3. *pastu klik "Queueing" ---> queueing setting masukkan ni (dalam tu ada dua kotak)
> kotak 1 = 60
> kotak 2 = 63
* Seed While[Default Value]
> Ratio is: <= "100" or seeding time is: "Ignore" *tick kosongkan(aku tak tulis jangan memandai!) 4. ok yang ni penting..sebab aku malas nak ajo ni la..susah.. ok ikut aku k.. ni dekat "ADvanced" .. disebabkan malas taip aku print screen..

No comments: