Saturday, July 26, 2008

Main rogol-rogol

KUALA LUMPUR: Jika selama ini main ‘masak-masak atau main kahwin-kahwin’ begitu sinonim dengan kanak-kanak, namun pengakuan tiga murid sekolah rendah yang terjebak dalam permainan ‘main rogol-rogol’ sangat menggemparkan.

‘Permainan’ yang bertitik tolak daripada ketagihan menonton VCD lucah itu mendorong kanak-kanak bawah umur terbabit ghairah mencuba melakukan hubungan seks walaupun sesama saudara terdekat.

Lebih memeranjatkan apabila murid sekolah rendah seawal usia 10 tahun itu tergamak menjadikan adik perempuan serta kakak dan adik saudara sebagai bahan eksperimen melakukan perbuatan terlarang terbabit.

Perkara itu didedahkan Timbalan Pengerusi Pertubuhan Sahabat Insan dan Iman Malaysia, Ahmadi Baharudin, yang memberikan kaunseling kepada sekumpulan murid sekolah rendah yang dihantar untuk pemulihan akhlak dan akidah di sebuah pusat dakwah di Banting, Selangor, baru-baru ini.


Komen:

Apa la nak jadi ngan budak2 zaman skang nie.... skang ie nak salahkan sapa dalam membentuk anak2 kita. kalo dulu bila mendidik anak dengan hukuman rotan, org x kisah. Bila besar, jadi org yang berguna. Skang bila nak ajar anak, kata kita mendera anak. Masuk balai. Anak report. Hasilnya jadilah anak yang degil, manja. Akhirnya jadi x berguna. Camner agaknya pemimpin Malaysia pada masa tue.... fikir2 kan lah....

No comments: