Sunday, September 28, 2008

Selamat Hari Raya


Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh

Kali ini aku nak ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada semua umat Islam. Terutamanya ibu bapa aku yang berada di Klang. Adik-beradik aku kat sana. Kawan-kawan aku bersepah2 kat Malaysia (yang masa belajar kat Sekolah Menengah Teknik Batu Lanchang, Penang, Politeknik Ungku Omar, Politeknik Port Dickson). Tak lupa pada member yang bersama2 bekerja (Hotel Concorde Shah Alam, Cadai Trading, dll). Semua member yang aku kenal secara langsung atau tak langsung. Aku nak mintak ampun dan maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki. Halalkan makan dan minum. Kalo gurau terlampau ker, tampar jer... hehhehe.... x der3x. Kalo x der gurau, x ceria hidup. Hidup mesti nak happy. Hidup mesti nak happy.


Buat teman2 yang balik kampung di lebaran , selamat jalan ya ... Baik yang naik kereta api, pesawat terbang, kapal laut ataupun bawa kereta sendiri harus tetap waspada. Yang menggunakan kapal laut, ber hati-hati kalau bertemu atau ,buat yang naik pesawat jangan berebut2 , nanti tidak sampai-sampai. Buat yang bawa kereta sendiri, patuhi lampu-lampu ,selain menghindari urusan dengan juga agar tidak terjadi hal2 yang tidak diinginkan atau . Kal au ada yang balik menggunakan motorsikal jangan lupa sediakan sparepart dan jangan bawa laju-laju ,berbahaya!!! Ada yang masih bermasalah dengan tiket ?Jangan cuba2 pakai basikal atau cara ini dijamin tahun depan baru sampai ke tempat tujuan. Pembantu rumah tak payah balik indonesia supaya boleh uruskan rumah, , tanaman , binatang peliharaan atau lakukan apa2 hobi yang sebelum ini tak sempat dilakukan . Satu lagi, berhati-hati bagi yang bawa isteri yang hamil , jangan panik kalau ada yang agak luar biasa . Itu perkara biasa.
OK guys, have a nice trip ......jangan lupa kirim2 emel .

Selamat Aidilfitri , maaf zahir batin sengaja atau tidak disengajakan

.....salam buat keluarga di kampung halaman .

No comments: